Brev:
Utilfreds ved måltider
10. maj 2011
Alder:
8 mdr.
Utilfreds ved måltider
Hej Helen
Tusinde tak for alle dine gode råd :-)
Jeg har en datter på 8 mdr. Jeg er i tvivl om, hvorvidt hun får den korrekt kost og så det passer til hendes alder.
Ved måltiderne er de først par skefulde ok, men så begynder hun at brokke sig og kaste sig bagover i højstolen, hvorefter hun lukker munden i, så hun derigennem fortæller os tydeligt, at hun ikke vil have mere.
Jeg er sikker på hun ikke er mæt, for normalt har hun spist godt. Det har stået på 1 lille mdr nu, og det er værst ved morgen måltidet og aften måltidet. Vi synes det er tungt, for vi som voksne kan ikke snakke sammen.
Én almindelig dag/kost her sådan her ud:
Hun vågner ofte 7-8 tiden, får havregrød, øllebrød, majsgrød til morgenmad, for hun har ingen favoritter, så jeg veksler i håb om, at hun vil spise godt af en af de nævnte, hun får vand i kop dertil.
Inden hun igen er træt, får hun tilbudt brystet, som hun tit afviser, hvorefter jeg tilbyder hende en flaske modermælkserstatning, som hun drikker lidt af, hvorefter hun kommer ud i barnevognen til lur kl. 10.00-10.30.
Der kan hun godt sove 2-3 timer.
Kl. 13.00-13.30 vågner hun, hvor hun gerne får rugbrødshapser med leverpostej og avokado, plus vand i kop. Det går bedre med rugbrød end de andre måltider.
Jeg giver hende ikke banan, da hun har problemer med fast mave og nu får lactolose hverdag. Jeg giver hende gerne lidt sveskegrød.
Inden hun igen er træt ved 15.30-16.00 tiden får hun igen tilbudt bryst og flaske, hvis hun ikke vil tage brystet. Der sover hun gerne 1 time, vågner ofte igen ved 17.00 tiden, hvorefter vi får aftensmad ca. kl. 18.00.
Der får hun gerne kartoffelmos med grønsager i og forskelligt slags kød, kødbolle, fisk, kogt kylling, jeg prøver at veksle. Men efter et par skefulde begynder hun at brokke/skrige, og er utilfreds.
Hun falder ofte først i søvn ved 21.00 tiden, efter hun har fået en flaske og bryst, hvilket vi som forældre synes er sent og ville gerne have lidt mere aften selv.
Hun falder sjældent i søvn med det samme, det er gerne med protest, så hun ofte ender i vores seng og falder i søvn der, hvorefter vi kan ligge hende over i tremmesengen. Hun vågner typisk en gang om natten, hvor hun får bryst.
Håber du kan hjælpe os og få os guidet i den rigtige retning, hvor jeg synes vi er gået i stå hvor vi er nu, både vedr. hendes kost og måltiderne samt hendes søvn rytme igennem dagen.
Jeg ser frem til hører fra dig, og endnu engang tak for en god brevkasse :-)
Mange hilsner Tina